Site logo

Praesto 4x4


Det du trenger til bilen din
Stacks Image 688
Stacks Image 97

Engel Kjøleskap.



Vi benytte Engel kjølseskap selv, og kan på det sterkest anbefaler dem. Vi har 2 stk i våres tilhenger, en til kjøleskp, en til fryseskp.

priser finner du i våre
webbutikken.

Om Engel

I nesten 50 år har eventyr reisende stolt på Engel å holde ting kaldt når de er på farten.

Designet for kjøling eller frysing.

Engel kjøleskap / frysere er fullt justerbar; perfekt for å holde mat og andre elementer kald - eller frosne. Du kontrollere nivået av nedkjøling du trenger. Hvis du har en mat boks full av kjøttpålegg, grønnsaker og drikker, er en temperatur på rundt 38º F bare perfekt. For frossen mat, selv iskrem, bare skru opp dial og din Engel vil svare uten å nøle.

Kompatibel med AC eller DC strømkilde.

Det fleste Engel kjøleskap / frysere operere på 12V / 24V DC batteri, eller på 240V vekselstrøm. Faktisk, de er smarte nok til å vite forskjellen og vil automatisk bytte frem og tilbake - et stort pluss for seilere og båtfolk som ofte bytter fra batteridrift til landstrøm. Det er også praktisk for reisende som bruker batteristrøm når de er på veien, men ønsker å plugge inn sin Engel når de kommer hjem.

Effektiv bruk av batteristrøm.

Spør noen som er avhengig av strøm for lengre perioder, og de vil begynne å snakke om strømforbruk, ampere per time og effektivitet. Her er der Engel svingmotor kompressor virkelig skinner.

 Den
svingmotor krever ikke et stort strømforbruk ved oppstart, som tradisjonelle kompressormotorene. Avhengig av modell, Engel kjøleskap / frysere trekke mellom 0,5 ampere og 3,6 ampere per time. Vanligvis når den opprettholde driftstemperaturen, Er den nominelle forbruk er under 1 Amp per time.

Ved hjelp av solenergi.

På grunn av sin effektivitet, Engel kjøleskap / frysere fungere godt på solenergi. Snakk med solcellepanel for å kontrollere at systemet utgang og laster matche opp.

Installasjons betraktninger.

Din Engel kjøleskap / fryser er designet for å være bærbar, men hvis du ønsker å oppbevare den i trangt omgivelse, bare sørge for at du har minst 10 cm rundt kompressoren for ventilasjon.

Uten strøm kilder.

Når du er ute over natten, og bilen ikke kjører eller når du er på vei og generatorsettet er slått av, vil din Engel kjøleskap / fryser fortsatt holder ting kaldt, takket være det er tett og har kvalitets isolasjon. Det er alltid mange faktorer som spiller, men (hvor ofte du åpner lokket, omgivelsestemperaturen, hvor lenge du er uten strøm, etc.), så det lønner seg å holde et øye med ting og gjøre noen tester før du forlate hjemmet.


Vi har konkurrenter der ute! Selv om det er ikke mange av dem i Afrika og Australia, der det virkelig teller ... her Engel kombiskap dominere markedene.

Våre konkurrenter bruker to type teknologien:


    Termoelektriske kjølere fungerer elektronisk uten bruk av freon, kompressorer eller fordampere. I en termoelektrisk kjøler, er likestrøm tilføres til en halvleder som gjør den ene siden av det varme, og én side kald (som er kjent som Peltier-effekten). De kan varme eller kjølig.

    negativer

    Resultatet er middelmådig kjøling i beste fall. Faktisk er de fleste kundene sterkt skuffet med ytelsen. Termoelektriske enheter bruke over 6x mer strøm (4.6 til 5.4 ampere) av en Engel kompressor (i kjøleskap modus), og i løpet av 6 timer kan tappe et bilbatteri - som ikke er bra hvis du bare har ett batteri!

    I tillegg kan termoelektriske kjølere bare avkjøles til omtrent 30 grader under omgivelsestemperaturen. De kan ikke fryse, eller opprettholde en jevn innvendig kjøletemperatur . Følgelig de tar mange timer for å avkjøle en varm brus f.eks. I kontrast, kan våre Engel modeller alle avkjøles til kjøleskapstemperatur på mindre enn 20 minutter. I fryseren modus kan de få under frysepunktet i ca 1/2 time.

    Termoelektriske kjølebokser kan heller ikke holde en jevn innvendig temperatur. Alle Engel modellene har termostatstyring og kan opprettholde jevn interne temperaturer - uavhengig av utetemperaturen.

    Thermo-elektriske enheter er også mer bråkete enn Engel frysere - de produserer vanligvis 50-60 desibel hvor en Engel er mindre enn 40 desibel.

    positiver

     De er veldig billig å kjøpe - vanligvis mindre enn en tusenlapp.

    • 2. Reciprocating kompressorer

    Våre konkurrenter er tvunget til å bruke disse typer kompressorer. De fleste er faktisk laget i Kina - men noen er fortsatt laget i Tyskland (Danfoss).

    negativer

    Stempelkompressorer har mange bevegelige deler - mye mer å gå galt – og med høy service kostnader være forsiktig.
        
    Dessuten de tåler ikke sjokk og vibrasjoner like bra som Engel kompressorer kan - spesielt når du kjører! Våre Engel enheter er bygget for å tåle høye vibrasjoner som førerhuset på en stor lastebil eller i en båt. Dette vibrasjon toleranse gjør Engel kompressorer mye mer egnet for båtliv, 4X4, eller lignende aktiviteter hvor støt og vibrasjoner eksisterer.

    Pålitelighet har alltid vært et problem for stempelkompressorer - spesielt i biler - på grunn av vibrasjoner intoleranse.

      Stempel kompressorens oppstarts strømstyrke surge er 2,6 ganger høyere enn Engel. De krever ofte bilens elektriske system for å bli bygget om for å overvinne den høye oppstarts stromforbruk Noen- som er kostbart. Dessuten tålerere dem dårlig et spenningsfall i likestrøm.
        
    De er ofte mye dyrere.

    Mange konkurrenter hevder å være frysere, men dem faktisk klare det å kjøle ned til -7 C, som er ikke trygt for frosne matvarer. Engel modeller kan fryse til -17 celler kaldere.

    De stempelkompressorsystemer gjør mye elektronisk støy (EMI) på høyfrekvente radioer, som amateur, marine, kortbølge, og det er vanskelig (noen ganger umulig) å bekjempe dette.
    De kjører også ved høyere driftstemperaturer og krever større kjølevifter.
     Noen produsenter´s spesifikasjon er meget villedende - de punkt måler laveste temperaturen på den kjøle elementes overflåte og ikke i midten av enheten - som gjøres for alle Engel-modeller.

    Med nesten 4 millioner solgte enheter til dags dato - Vi vet hva vi gjør!



    © 2015 praesto 4x4