Site logo

Praesto 4x4


Det du trenger til bilen din


Så hva er spesielt med vår variabel geometri Turbo ?


Alle turbo -er er en metode for tvunget induksjon - dvs. å tvinge en større masse av luft inn i en motor.

En konvensjonell turbo består av to hoveddeler , en turbin ( drevet av eksosgassfra motoren ) og et kompressorhjul ( drevet av turbinhjulet via akselen ).

En turbolader må være nøyaktig avstemt til en motor for å sikre at det fungerer riktig . Enkelt sagt , hvis turboen er for stor , vil du få turboforsinkelse på grunn av tiden det tar for eksosgassen for å spinne turbinhjulet rask nok til å produsere brukbare trykk.

Hvis turboen som brukes er for liten , så det vil spinne til rask ( og dermed skade turbo pga for høyt turtall ), og det vil også "kvele" motoren som det ikke vil være i stand til å levere volumet av luft som kreves.

Men ved lave hastigheter vil du ha ved siden av ingen turboforsinkelse.

Som ofte er tilfelle , er turbo valg alltid et kompromiss - du vil ha en stor turbo , slik at du vil være i stand til å komprimere mer luft - og dermed få mer kraft, men samtidig , hvis du går for stort , vil du få turboforsinkelse .

Men så hvis du går for lite , vil du begrense motorytelse .

En variabel geometri Turbo er egentlig en turbo som kan justere seg selv internt .

Så nå har du turbinhjulet , kompressorhjul, og et sett med årer som dirigere gassstrømmen optimal rundt turbinhjulet .

Ved lave turtall (når motoren produsere mindre eksosgass) vil en variabel geometri turbo fungerer som en liten turbo. Det utnytte lavere volum og lavere hastighet på eksos gassen som produseres av motoren .

Dette betyr at du får fullt turbotrykk på et mye lavere turtall - som, når matchet med riktig drivstoff mengde - endrer moment ved lave turtall , og til slutt hvordan din Land Rover yter ved lave hastigheter.

Når motorhastigheten (og belastning) øker , justeres turbo sine interne årer for å bremse hastigheten av turbinhjulet får å sikre at den spinner raskt nok for å levere rikktig trykk (dvs. den nødvendige ladetrykk, og ikke få mer få å ungå “overspeed” og begrense turtall).

Vår variabel geometri Turbo ikke bare gjøre en forskjell ved lav hastighet det sikrer også at turboen alltid fungerer på sitt optimale innstillingen uavhengig av belastning / turtall ( RPM ) - dette betyr at turboforsinkelse blir ikke eksisterende.

Når du gi bunn gas vil du umiddelbart føle effekten ! Dette kan aldri oppnås med en standard fast geometri Turbo .

Alle våre turboladere er designet og laget av Turbo Technics , som spesialiserer seg på turboladere og tilhørende turbo utstyr .

Turbo Technics er et selskap i verdensklasse som fungerer som rådgivere for mange bilprodusentene som bruker sin turbo reproduksjon anlegg for mange bilmerker inkludert JLR (Jaguar Land Rover), noe som gir oss spiss kompetanse med våre spesiallagede Hybrid turboer som vi vet at de er bygget riktig og kommer fra samme fabrikk som Land Rover bruker for sine egne reproduserte turboer !
© 2015 praesto 4x4