Site logo

Praesto 4x4


Det du trenger til bilen din
Andre optimilisering deler.






LandRover TD5 EGR Blanking and Removal.
EGR (eksos gas resirkulasjon) er en system hvor bil produsent forbrenner eksos gass i en ny runde for å få ned utslipp av diverse gasses.

I realiteten du slipper skitne luft / eksos i motorene på nytt og motorene kan ikke “puste” optimalt.

Fordeler med fjernning og blanking av EGR system, er at motorene for rent luft, lavere manifold temperature.

Det vil hjelpe motoren å brenner drivstoff for at det for mer luft kontra eksos og varmt luft fra denne system.

EGR ventil blank del A del er laget av kvalitets aluminium.

Eksos blanking del B er laget av carbon stål.

Begge deler er bygget i samme material som manifold er originalt, slik at expansjon er likt, og ingen lekkasje vil oppstår.










LandRover TD5 Silicone slange.
Det fleste andre silcone slanger har bare en 3 lags konstrusjon, som enten kan kollasp eller splitt.

Bell Auto Services har fått slangene bygget av higrade silicone i en 5 lags konstruksjon.

Disse ny slanger er bygget for lengere levetid uten sag / strekk.

Du få også bedre luftstrøming som minimilesere trykktapp i slangen.

Slangen er tilgjennelig for begge TD5 Defender og TD5 Discovery





TDV6 EGR blanking kit designed for MY06< cars

Dette er en bilde tatt av en deler i insugings manifold på en TDV6 motor. Dette viser hva din bilen puster.

Hvis din ramme nr har 5A or 6A er dette kit kompatiable.

EG: SALLAAA12(5/6)A123456.

BAS EGR blanking kit er laget av hi grade rustfri stål. Pakning er laget av høy temperatur material og er olje / bensin motstandsdyktig.

Dobbel pakkning er benyttet iht enkelt som kommer fra fabrikken for bedre sikkerhet.

Blanking er mer kostnads effektiv og enkelere enn å bytte hele EGR ventil.

installasjons veiledning.



TDV6 EGR blanking kit designed for MY06> cars
Om du har en nyere bil, tar kontakt med oss om hardware oppgradering kit.

Disse er ikke testet på biler med DPF.


TD5 Booster box.



TD5 motoren som standard gir godt resultat av en ny remap, Utstyr bilen med en store / hiflow intercooler for du enda mer krefter tilgjenelig.

Selv med større intercooler montert er du begrenset til maks turbotrykk av 14,7 psi.

Det er mulig å øke turbo trykk og gi mer kreft og økt dreiemoment, men det vil gi problemer med ECU - (electronic control unit), som tror at du øker for mer og setter bilen i begrenset modus som så kalt “limp home modus”.

Denne lille boks tillater du å kjører en høyere trykk unten disse problemer med “limp home modus”

Efekter av denne modifikasjoner er gjenkjenelig med engang, bilen reagere kjappere, du kjenner mye trykk fra en lavere turtall og du få en jevnen øking av dreiemoment.

Dette økt turbo trykk kan også hjelpe eliminere eksos røyk.

TD5 booster er bygget inn en aluminium boks og benytte seg av original Land Rover type connector for en god tilpassning.

Det er vanntett og kan benyttes i det mest extremt off road situasjoner.

Det er en enkelt 3 lednings installasjon.

Installasjons instruks er på engelsk og er beskrevet
her.






© 2015 praesto 4x4